Zielona herbata. Jak ją pić, aby osiągnąć najwięcej korzyści? | rzeklam.pl blog kosmetyczny | blog urodowy
Zielona herbata. Jak ją pić, aby osiągnąć najwięcej korzyści?

20 lipca 2021

Zielona herbata. Jak ją pić, aby osiągnąć najwięcej korzyści?

2 Comments

Uwielbiam zieloną herbatę! I to nie tylko za jej wyjątkowy smak i zapach, ale przede wszystkim za jej wpływ na moje zdrowie i skórę. Bo istotnie, dobrej jakości i odpowiednio parzona zielona herbata ma szereg właściwości prozdrowotnych i urodowych. Jak zielona herbata wpływa na zdrowie? O tym w dzisiejszym wpisie!


Zielona herbata – co w niej siedzi?


W zielonej herbacie znajdziemy przede wszystkim flawonoidy, a konkretnie katechiny i rutynę. Katechina jest niezwykle cennym flawonoidem: ogranicza proces degradacji kolagenu, wykazuje aktywność antykolagenazową, spłyca zmarszczki i  opóźnia proces starzenia skóry. Hamuje uwalnianie histaminy, tym samym uszczelniając naczynia włosowate. Rutyna zaś jest pomocna we wspieraniu leczenia miażdżycy. Do tego w zielonej herbacie znajdziemy teaflawiny, polisacharydy, alkaloidy (kopfeina), l-teaninę (aminokwas), sapoiny, jony potasu, glinu, fluoru, witaminy C, E, B i K.


Picie zielonej herbaty – dlaczego warto?


Picie herbaty ma pozytywny wpływ między innymi na układ krążenia i odpornościowy. Zielona herbata wspiera przemianę materii, wspomaga obniżenie cholesterolu i ciśnienia oraz pozytywnie wpływa na kondycję skóry. Jednak aby czerpać pełnymi garściami z dobrodziejstw zielonej, trzeba przestrzegać kilku zasad.

Przede wszystkim, zielonej herbaty nie zalewamy wrzątkiem! W ten sposób stracimy sporo cennych substancji. Zieloną herbatę zalewamy wodą o temperaturze 65-85 stopni Celsjusza i parzymy między 2 a 3 minuty (działanie uspokajające) lub około 10 minut dla prawdziwego zastrzyku energii i polifenoli, przeciwutleniaczy. No ale, taka dziesięciominutowa herbata ma gorzki posmak, który nie każdemu pasuje. Ja już przywykłam i przyznam, że nawet lubię. Piję ją wolno, średnio dwie filiżanki dziennie. Zwłaszcza teraz, bo zielona herbata wspiera termoregulację – w skrócie, będzie nam troszkę chłodniej!


Ile zielonej herbaty możesz pić w ciągu dnia? Kto nie powinien jej pić?


Z zieloną herbatą nie można przesadzać. Według zaleceń najlepiej pić między 2 a 4 filiżankami (185 ml jedna filiżanka). Zdecydowanie nie pijcie zielonej herbaty na pusty żołądek – będą mocne sensacje żołądkowe. Zieloną herbatę najlepiej pić minimum pół godziny przed lub godzinę po posiłku. Po to, aby nie ryzykować zmniejszenia wchłaniania mikro i makroelementów z pożywienia. Zielona herbata może zastąpić spokojnie poranną kawę! Pamiętaj, aby nie sięgać po nią przed snem, bo kofeina może skutecznie utrudnić Ci zdrowy sen. Najlepiej wypić ostatnią zieloną minimalnie na 3 godziny przed snem.

Istotnie, zielona herbata zawiera kofeinę. Dzienna dozwolona dawka kofeiny to maksymalnie 400 mg. Kawa ma około 100 mg, a filiżanka zielonej herbaty między 20 a 40 mg. Do wyliczeń dodaj również suplementy – one też często zawierają kofeinę i to w znacznej ilości. W nadmiarze wszystko szkodzi, dlatego też do picia zielonej herbaty trzeba podejść z głową.

Kobiety w ciąży i karmiące piersią, ze względu na zawartość kofeiny, powinny szczególnie monitorować ilość wypijanej zielonej herbaty. Podobnie rzecz się ma z osobami mającymi problemy ze snem, nerkami i niedoborami wapnia, żelaza i magnezu (duże ilości katechin z herbaty mogą wypłukiwać minerały). Z zielonej herbaty powinny na jakiś czas zrezygnować osoby po dializie i chemioterapii. Nie podawaj też zielonej herbaty dzieciom.


Zielona herbata – jaką wybrać?


Sięgajcie po herbatę liściastą (ja ostatnio pokochałam – pachnie nieziemsko trawą cytrynową, aronią, jagodami goi i figą). Latem parzę ją na zimno – wstawiam zalany susz na 8 godzin (całą noc) do lodówki lub tradycyjnie – parzę liście w 80 stopniach przez 3 minuty.

Fajnym pomysłem jest spróbowanie matchy! To nic innego jak specjalnie zbierana, przygotowana i mielona zielona herbata. Wymaga specjalnego przygotowania, ale jest bogatsza w cenne aminokwasy i wyładowana flawonoidami. To taki wyższy stopień zielonoherbacenia. Ja rozkoszuję się ostatnio matchą.


Swoje ulubione zielone herbaty kupuję na Coffeedesk!


Poznaj działanie zielonej herbaty na skórę i moje ukochane kosmetyki z ekstraktem z zielonej herbaty!


Skomentuj przez Facebooka!


Related Posts

Jak dobrze oczyszczać cerę? Czym myć twarz? Najlepsze żele, pianki, emulsje oczyszczające

Jak dobrze oczyszczać cerę? Czym myć twarz? Najlepsze żele, pianki, emulsje oczyszczające

Oczyszczanie cery jest oczywistością. Czy jednak wiesz, jak dobrze dobrać produkt do mycia cery? Jakich substancji unikać, a jakich szukać? Mycie cery wydaje się niezbyt skomplikowane, jednak to błędy popełnione podczas tego etapu pielęgnacji obijają się najszybciej na cerze. Skomentuj przez Facebooka!

Tonik czy hydrolat? Czym się różnią i co wybrać?

Tonik czy hydrolat? Czym się różnią i co wybrać?

Tonizowanie twarzy to nie jest fanaberia. To konieczność. Jeśli rytuał oczyszczania twarzy kończysz na zmyciu makijażu i nałożeniu kremu, to mam nadzieję, że uda mi się przekonać i przy okazji zdecydować, jaki kosmetyk najlepiej odpowie na potrzeby twojej cery. Skomentuj przez Facebooka!



2 thoughts on “Zielona herbata. Jak ją pić, aby osiągnąć najwięcej korzyści?”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.